Határtalanul beszámoló

BESZÁMOLÓ

Pályázat kódja: HAT-20-01-0465

Pályázat megnevezése: Barangolása Szepesség és a Tátra csodálatos helyszínein

Megvalósítás időpontja: 2022. 06. 07-2022.06.10.

Intézmény neve Fertőszentmiklósi Felsőbüki Nagy Pál Általános Iskola

Résztvevő diákok száma: 45 fő

A megvalósult program leírása:

Határtalan élményem

Mi kell egy sikeres, élménydús kiránduláshoz? Azt gondolom, hogy mindenekelőtt egy jó csapat, közösen átélt izgalmas események, csodás tájak, komfortos utazás, vidám hangulat, érdekességek….

Örömmel nyugtáztam, hogy a gondolataimban felsorolt lista minden eleme mellé tehettem egy pipát. Nyolcadik osztályos tanulóként eddig csak egy-egy napra mentünk kirándulni, így ez a négy nap igazi ajándék volt számunkra. Kissé határozatlanul pakoltam a bőröndömbe, természetesen egyeztetve a barátnőimmel. Másnap nem indultunk korán, bár az izgatottságtól nehezen jött álom a szememre. Begördült a busz, mi elfoglaltuk a helyünket, s kezdetét vette a kaland. Gyorsan teltek az utazás órái is, mert kártyáztunk a barátnőkkel. Délután megérkeztünk Kassára, ahol csatlakozott hozzánk Laci bácsi, az idegenvezetőnk. Megtekintettük Rákóczi Ferenc szobrát, elsétáltunk a Miklós-börtön előtt. A Szent Erzsébet-székesegyházban megkoszorúztuk a fejedelem szarkofágját. Egy apró nyomot hagytunk arról, hogy itt jártunk. A történelmi város utcái sétálva Laci bácsi történetei megelevenedtek. Minden épületről, szoborról érdekes tényeket osztott meg velünk. Bennünket azonban a szállás tartott igazán lázban. Megbeszéltük, hogy kivel szeretnénk egy szobában aludni. Este megérkeztünk az Igló közelében fekvő szállásra. Jó fejek voltak a tanáraink, mert engedték az általunk is megálmodott beosztást. Mivel éjszaka kicsit tovább maradtunk ébren, mint azt terveztük, ezért másnap fáradtan ébredtünk. Tanárainknak igaza lett, hogy érdemes kipihenten túrázni. Legközelebb megfogadom. A Magas-Tátra szépségei lenyűgözőek voltak, de nagyon elfáradtam. Számomra a Csorba-tó és környezete volt a leglátványosabb. A nap végére alig vártuk, hogy levegyük a túrabakancsot, kapjunk egy finom vacsorát a szálláson. Az okos ember más kárán tanul, a buta a sajátján. Ezek alapján a második csoportba soroltam az osztályunkat. Ezen az estén sem sikerült korán ágyba kerülnünk. Ennek a hatását a harmadik napon is éreztük. Bejártuk a Hernád-áttörést, mely a Szlovák Paradicsom látványos túraútvonalainak egyike. Mi többet is kirándultunk, mint az előírt program alapján lehetett, de ezt már megszoktuk a tanárainktól. Különlegessé tette ezt a napot a vaslétrák, mászóvasak használata. Eddig még nem volt ilyen élményben részem. Bár izgalmasnak találtam, bevallom, hogy néha kicsit féltem. Az utolsó napot vegyes érzelmekkel vártuk. Kulturális programjaink voltak. Meglátogattunk egy látványos fatemplomot Késmárkon, bebarangoltuk a település főterét. Lehetőséget kaptunk a fagyizásra is. Zárásként meglátogattuk a betléri Andrássy kastélyt.

Mivel hosszú út várt még ránk, ezért elbúcsúztunk Laci bácsitól, akit igazán megkedveltünk a négy nap alatt. Este kilenc körül érkeztünk haza, kissé elcsigázottan a hosszú utazástól, de annál gazdagabban élményekben. A családomnak lelkesen mutattam az utazás során készült képeket arról, hogy merre jártunk, mit csináltunk. Persze azért nem árt, ha az embernek vannak apróbb titkai, hisz egy szülőnek sem kell mindent tudni. Remélem, hogy lesz lehetőségem a középiskolás éveimben is hasonló utazásokra, hisz felejthetetlen élményekre tettem szert.